Usługi kosmetyczne w dzisiejszych czasach stały się codziennością. Salony kosmetyczne praktycznie są na każdym rogu. I codziennie powstają nowe. Zdobywanie Klienta jest coraz trudniejsze. Najczęściej wykorzystywane są w tym celu media społecznościowe, które są bardzo dobrymi miejscami do pozyskania nowego Klienta. Perfekcyjne zdjęcie usługi to podstawa prosperowania biznesu. Trzeba pamiętać, że zdjęcie pracy może być reklamą lub antyreklamą. Można pozyskać nowych Klientów, ale można też stracić tych potencjalnych. Poprzez dobrze zrobioną fotografię można pokazać wysoką jakość usługi oraz podnieść autorytet salonu.
Przedstawiając swoją pracę należy zastanowić się co ma trafić do potencjalnego Klienta. Jakie zdjęcie go zachęci oraz jak zdjęcie nie powinno wyglądać? Zły kadr, bałagan w tle, widok stolika zabiegowego spowodują, że potencjalny Klient nie uwierzy w wysoki standard higieny w tym salonie. Często skupiamy się na zdjęciu makijażu permanentnego, uchwycenia włosa, perfekcyjnie wyostrzonej kresce, a zapominamy między innymi o rozmazanym makijażu, niedoczyszczonej skórze i resztkach pigmentu w kącikach ust. Bardzo ważne jest również wykadrowanie twarzy modelce. Czy na zdjęciu ma być widoczna cała twarz, czy tylko jej część. Warto zwrócić uwagę na zgodę modelki na wykonanie zdjęcia i publikację jej wizerunku. Obiektyw ustawiony pod złym kątem może spowodować wrażenie płaskiej twarzy lub wręcz przeciwnie – nadmiernie wypukłej. Bardzo ważny jest również wizerunek modelki. Modelka nie zadowolona ze zdjęcia się nim nie pochwali, nikomu nie pokaże, nie udostępni. Zaczerwieniona skóra, niedoskonałości, wypryski – również nie zachęcają. W tym momencie trzeba sobie szczerze odpowiedzieć na pytanie – czy ja też chciałabym, żeby ktoś opublikował mój wizerunek świeżo po zabiegu, z opuchnięciem, siniaczkami, podkrążonymi oczami…
1. Co więc zrobić, aby zdjęcie wyglądało dobrze i nadawało się do publikacji?
Przede wszystkim należy przygotować miejsce, gdzie będzie wykonywana fotografia. Miejsce powinno być odpowiednio naświetlone, zarówno światłem dziennym, jak i sztucznym. Ilość i rodzaje lamp dostępnych na rynku niejednokrotnie przytłacza. Dlatego warto się zastanowić nad tym, aby była dobrze dopasowana do naszych potrzeb. 
Pozycja modelki i kadrowanie. Modelka może leżeć, czasem lepiej jednak, żeby usiadła. Zdjęcie wykonujemy z bliska a także z daleka. Często zamiast przybliżać obiektyw, lepiej wykorzystać zoom. W jaki sposób wykadrować zdjęcie? Czy brew lepiej pokazać solo, czy razem z okiem? Na wprost, czy pod kątem? Na te wszystkie pytania należy sobie odpowiedzieć, żeby zdjęcie, które zrobimy wyróżniło się na tle konkurencji.
Aparat – co wybrać: czy profesjonalną lustrzankę z kilkoma obiektywami, czy wręcz przeciwnie wystarczy zwykły telefon? Coraz częściej padają pytania na forach o model telefonu, który robi najlepsze zdjęcia. Już na etapie wyboru telefonu należy sprawdzić jego możliwości. Czy wykonane fotografie są ostre oraz czy jest możliwość robienia zdjęć w ustawieniach manualnych.
Obróbka zdjęć – czy publikować zdjęcia bez obróbki? A jeśli obrabiać to jak i gdzie stawiać granice? W dobie perfekcyjnych zdjęć Instagrama należy z umiarem stosować korektę zdjęcia. Nie wolno zakłamywać realiów. A niestety takich zdjęć w mediach społecznościowych jest mnóstwo. Zakłamywanie rzeczywistości podlega odpowiedzialności karnej, bowiem jest wprowadzaniem Klientów w błąd. Tak jak dopuszczalna jest korekta w postaci usunięcia zaczerwienień i niedoskonałości skóry, tak kategorycznie sprzeciwiam się celowemu przerabianiu makijaży, kolorystyce pigmentów czy wręcz ręcznemu dorysowywaniu elementów mających istotny wpływ na odbiór wizualny naszej pracy.
Jako trener makijażu permanentnego z wieloletnim doświadczeniem w tym roku stawiam na tematykę dookołazabiegową. Dokumentacja w salonie, pozyskanie Klientów, prowadzenie socjal mediów a także perfekcyjne zdjęcie w makijażu permanentnym to również bardzo często wybierane tematy wśród moich kursantek. Zachęcam gorąco do udziału w warsztatach tematycznych, gdzie omawiamy zarówno kwestie wymienione powyżej, jak i krok po kroku pokazuję w jaki sposób przygotować zdjęcia do publikacji. Profesjonalne zdjęcie to jeden z kluczy do sukcesu, który może zaważyć na funkcjonowaniu całego salonu kosmetycznego.
 
 