fbpx

Pracujesz w swojej branży już od dłuższego czasu. Znasz się na tym co robisz, ale nadal nie możesz wybić się wśród konkurencji, której jest coraz więcej. Jak więc w tych czasach zostać rozpoznawalnym ekspertem w swojej dziedzinie i wyróżnić się z tłumu, jednocześnie prowadząc firmę i zapełniając grafik klientami?

Niestety nikt nie rodzi się ekspertem ani nie otrzymuje tego w spadku. Na miano eksperta należy sobie zapracować, wdrożyć poniższe wskazówki i… zdecydowanie nie leżeć przed telewizorem.

 

Kim jest ekspert? Ekspert to specjalista w danej dziedzinie, który posiada rozległą wiedzę i doświadczenie. Jest w stanie rozwiązać skomplikowane problemy. Stosuje sprawdzone teoretyczne i praktyczne rozwiązania. Buduje zaufanie, podchodzi do sytuacji indywidualnie i profesjonalnie.

 

Kiedy zaczynałam swoją przygodę z makijażem, branża pigmentacyjna była niszowa, jednak na rynku już istniały ikony, na których wzorowali się inni. Dziś rynek jest przesycony. Aby wyróżnić się z tłumu należy przede wszystkim mieć plan działania. Nie wystarczy zamknąć się w swoim gabinecie i czekać aż klient sam zadzwoni i umówi się na wizytę. Aby biznes funkcjonował prawidłowo należy działać znacznie szerzej. Prowadząc szkolenia z makijażu permanentnego, nie tylko skupiam się na przekazaniu wiedzy z odpowiedniej techniki pracy, ale także uczę, jak prowadzić swoją karierę, aby biznes rozwijał się w piorunującym tempie. Zdradzę Ci mój autorski model biznesowy AWP, którego uczę moich kursantów:

Autorytet – prezentacja swojego doświadczenia. Przedstawienie idealnej techniki pracy. Autorytetem wzbudzasz zaufanie klientek, poprzez Twój przekaz w mediach społecznościowych, publikowanych postach, prezentowanych prac.

Wizytownik – materiały papierowe, odpowiednie prowadzenie reklamy, sesja wizerunkowa, film promujący. Już od samego początku budowania swojego wizerunku musisz dbać o estetykę swoich przekazów.

Prestiżowy program – czyli umiejętność sprzedaży swoich usług dla zysku. Jeśli chcemy, aby klientka pojawiła się w naszym salonie musimy zagrać w grę marketingową i zacząć sprzedawać swoje usługi nie tylko stacjonarnie.

Zaplanuj działania do każdego z punktów, rozpisz je, a przede wszystkim wyznacz datę ich realizacji. Pamiętaj, że model AWP to początek Twojej drogi do sukcesu. Abyś mogła w pełni rozwinąć swoją pozycję wdróż w plan dnia kolejne działania:

Czytaj i ucz się – książki to źródło wiedzy. Szukaj praktycznych porad oraz ciekawych rozwiązań. Korzystaj z wiedzy branżowych magazynów. Wiedza, którą posiadasz musi być stale rozwijana i aktualizowana. Edukuj się na bieżąco.

Działaj – codziennie i sukcesywnie. Prowadź ankiety i rozmowy z klientami. Pozwoli ci to spojrzeć z szerszej perspektywy oraz zdobyć nową wiedzę i spojrzenie na daną sprawę.

Udzielaj się – niemalże w każdej dziedzinie znajdziemy różnego rodzaju spotkania branżowe, konferencje, warsztaty, szkolenia, konsultacje. To jest Twój czas na sprzedaż swojej marki jak i oferowanych przez Ciebie usług.

 

Jeśli chcesz być najlepsza w swojej dziedzinie, musisz być świadoma, że czeka Cię ciężka i systematyczna praca. Talent i predyspozycje są bardzo ważne, jednak dążenie do perfekcji to ćwiczenia, powtarzanie, szukanie nowej wiedzy. Więcej na temat strategii pozyskiwania klientek znajdziesz w mojej książce „Świat Makijażu Permanentnego część 3”, która ukaże się już wkrótce.