fbpx

Jak zdobyć pierwszych klientów i rozwinąć swój permanentny biznes?

 

Rozpoczynając przygodę z makijażem permanentnym, a było to w 2008 roku, makijaż permanentny nie był tak popularny jak w dzisiejszych czasach. Dawniej mikropigmentacją zajmowało się zaledwie kilka osób w kraju. Dziś ten typ usługi można znaleźć niemalże w każdym gabinecie kosmetycznym. Co za tym idzie? Konkurencja na rynku jest bardzo wysoka. Aby zdobyć klienta, trzeba być dobrym specjalistą, mieć fach i precyzję w ręku a także wdrożyć idealny model biznesowy.

Jak to zrobić?

1. SZKOLENIA

Przede wszystkim ukończ bardzo dobre szkolenie podstawowe stacjonarne. Bez tego, nie będziesz w stanie wykonywać dobrych pigmentacji, a także nie będziesz wiedzieć co robić w kryzysowych sytuacjach. Jeśli Twoje szkolenie podstawowe nie było dla Ciebie wystarczające i masz duże braki teoretyczne, koniecznie udaj się na kolejne szkolenie do trenera który poprowadzi Cię za rękę. Koniecznie weź pod uwagę szkolenie stacjonarne, gdyż tylko takie prawidłowo przygotuje Cię do pracy na twarzy klienta. Na szkoleniach nie można oszczędzać. Jest to fundament twojego sukcesu, który w kolejnym etapie dość szybko się zwraca.
Dobrze poprowadzone szkolenie powinno Cię przygotować do kolejnych etapów, w których samodzielnie wykonasz pigmentacje. Kontakt z trenerem po szkoleniu jest najważniejszy. Powinnaś czuć oparcie w swoim masterze, który poprowadzi Cię do czasu, aż nie poczujesz się pewnie w zawodzie.

2. ĆWICZENIA

Początkująca linergistka rozpoczyna pracą na skórkach. Praca na sztucznych skórkach jest niezwykle istotna aby doprecyzować swoją technikę pracy. I tak jak osoby początkujące powinny poświęcać dużo czasu na pracę na skórkach, tak samo osoby, które już przyjmują swoich klientów na zabieg makijażu permanentnego, powinny kontynuować ćwiczenia.
Ćwiczenia na skórkach, owocach czy sztucznych głowach poprawiają naszą technikę pracy, pokazują błędy, które nie są widoczne podczas pracy z klientem, pokazują czy maszyna pracuje prawidłowo. Wskazują miejsca, które ominęłyśmy lub miejsca gdzie pigmentu położyłyśmy zbyt dużo. Kiedy efekty na sztucznej skórze zaczynają być satysfakcjonujące, zaczynamy przyjmować swoje pierwsze klientki,

3. PIERWSZE KLIENTKI

Pierwszymi klientami są zawsze: rodzina i znajomi. To zwykle najwierniejsi klienci, którzy już nie mogą doczekać się aż córka, synowa czy bratowa wykona im pierwszy makijaż trwały. Jest to dobre doświadczenie, gdyż mając zapigmentowaną osobę przy sobie, dokładnie oglądamy ją na codzień, widzimy proces gojenia się makijażu permanentnego oraz stabilizację pigmentu, a także wyciągamy wnioski. Pierwsze klientki zapraszamy na 3 spotkania i za każdym razem pigmentujemy bardzo delikatnie, tak aby podczas kolejnych spotkań mieć możliwość dosycenia koloru.
Oczywiście pamiętamy o pełnej dokumentacji fotograficznej aby już od samego początku budować swoje portfolio

4. MODELKI DO PORTFOLIO

W kolejnym etapie zalecam przyjęcie na zabieg modelek do portfolio, które powinny zgodzić się na pełną fotografię w celach marketingowych. W ten sposób tworzymy swoje portfolio. Dzięki niemu mamy możliwość pokazania swojej wartości, między innymi w mediach społecznościowych.

5. POCZTA PANTOFLOWA

Najbardziej popularną formą naszej reklamy jest oczywiście poczta pantoflowa. Osoby przez nas zapigmentowane, czyli rodzina, znajomi i modelki, zostają naszą żywą reklamą, dzięki czemu mogą polecać nasze usługi kolejnym potencjalnym klientkom. I w ten sposób rozkręca się lokalny biznes. Jednak gabinetów zajmujących się makijażem permanentnym jest bardzo dużo a konkurencja wysoka. Sama poczta pantoflowa nie wystarcza, należy uruchomić media społecznościowe i zacząć prezentować swoje prace w internecie.

6. SOCIAL MEDIA

Pojawia się pytanie: Co dalej? Okazuje się, że wiele moich studentek, które przyjeżdzają na szkolenia podstawowe nie prowadzą swoich social media wcale, lub mają założone konto, lecz nie publikują treści. Często ze względu na brak czasu lub po prostu boją się hejtu. Media społecznościowe to niezbędne narzędzie naszej pracy. To właśnie tam, klientki, które będą chciały wykonać sobie makijaż permanentny zaczną szukać swojej linergistki. Załóż konto firmowe na Instagramie i Facebooku. Obecnie media społecznościowe to rodzaj nowoczesnej gazety, gdzie można znaleźć wszystko, a także, jest to najtańsza forma reklamy. Pisz wartościowe posty, opisuj metamorfozy. Pamiętaj jednak, że dobrze prowadzony fanpage może wiele zdziałać, lecz to nie jest do końca miejsce, które same w sobie będzie generowało sprzedaż.

7. STRONA WWW

Strona internetowa to nasza wizytówka, w której poza galerią prac umieszczamy opis makijażu permanentnego, rodzaje technik jakie oferujemy, cennik, przeciwskazania czy jak przygotować się do zabiegu a także kontakt, adres, numer telefonu do salonu, gdzie klientki mogą umówić się na zabieg.

8. BLOG

Blog to również świetny sposób na przedstawienie siebie i swoich „projektów”, a także zdobycie nowych klientów. Na własnym blogu możesz robić co Ci się żywnie podoba. Piszesz artykuły, wrzucasz zdjęcia, nagrywasz audio, video. Jeśli lepiej czujesz się przed kamerą, odpal swoje konto na Youtube i nie ograniczaj się. Omawiaj zabieg krok po kroku tak, aby klientka, która przyjdzie do Ciebie na zabieg, miała wrażenie, że doskonale Cię zna.

Podczas drogi do sukcesu, musimy być cierpliwi w podejmowaniu działań, które mają doprowadzić nas do celu.
Aby zdobyć swoje pierwsze klientki, oraz utrzymać stabilny biznes, stwórz swój idealny model biznesowy AWP, czyli strategię na solidne fundamenty. O którym opowiem wam w kolejnych artykułach.

Agnieszka Majewska